Téměř všechny děti zbožňují kreslení, malování, čmárání a hlavně barvy. Kreslení ale není jen zábava, dítě si díky němu může pilovat mnoho důležitých dovedností – například trénovat motoriku rukou, představivost, trpělivost, učit se samostatně pracovat a soustředit se.

Omalovánky nabízí podněty pro všestranný rozvoj

Pro menší děti, které si ještě netroufnou samy něco nakreslit, jsou omalovánky ideálním nástrojem nejen pro rozvoj motorických dovedností a fantazie, ale naučí je také množství faktů o světě. Děti si osvojí názvy barev a jejich možné odstíny – budou vědět, které barvy přiřadit k jednotlivým věcem.

Omalovánky kterých aut zde najdete?

  • BMW Řady 6
  • Bugatti Veyron 2005
  • Citroen C5
  • Dodge Challenger 1970
  • Ferrari 458
  • Ford Mustang GT
  • Lamborghini Aventador
  • McLaren F1 LM 1995
  • Mercedes Benz SLS AMG
  • Mini Cooper
  • Opel Insignia
  • Peugeot 407
  • Porsche 911
  • Tesla Model S
  • Toyota Camry
  • Volkswagen Golf GTI

Děti se rovněž učí systematickému vybarvování, a dokonce si rozvíjejí i strategické schopnosti. Dítě totiž brzy pochopí, že když už drží určitou barvu v ruce, může ji použít na různé části obrázku. Především ale dochází k rozvoji koordinace očí a rukou.

Kreativní omalovánky

Široký výběr kreativních omalovánek pro kluky i holky.

Omalovávání jako příprava do školy

Soubor činností, které dítě vykonává při psaní a kreslení, se nazývá grafomotorika. Díky tomu postupně rozvíjí zmíněnou koordinaci oka a ruky, a to už od nejútlejšího věku. Tuto dovednost bude poté využívat v mateřské škole, ale zejména po nástupu do školy.

V období mezi prvním a druhým rokem dítě zatím nemá vytvořenou preferenci pro psaní určitou rukou, a tak často ruce střídá. Pastelku drží v dlani a pohyb při vedení vychází z ramene. Mezi druhým a třetím rokem už dítě většinou pastelku uchopuje třemi prsty a kreslí různé čáry. Třetí a čtvrtý rok jsou klíčové, poněvadž si dítě začíná uvědomovat osobnost nejen svou, ale i ostatních. Právě postavy bývají častým námětem jejich kreseb a využívají základních geometrických tvarů. V dalších dvou letech postava dostává jasnější tvar a dítě pracuje s více barvami. S přibývajícím věkem dítěte se kresba stává bohatší o různé detaily.

Zkušenosti z omalovávání dítěti mohou pomoci, až se bude učit psát, ale i počítat. Grafomotorické poruchy je potřeba rozpoznat včas, ideálně již v předškolním věku, a tím se vyhnout pozdějším potížím ve škole.

Vhodné pro malé i velké

Omalovánky nejsou jen výsadou dětí. Dokonce i dospělý člověk si může odpočinout jednoduchou činností po náročném pracovním dni. Existuje řada druhů omalovánek pro různé věkové kategorie. Vybarvování je edukační zábavou pro děti a relaxační aktivitou pro dospělé, která zaměstná všechny části mozku a zároveň působí jako prevence před psychickými onemocněními.