Xiaomi to se vstupem do světa elektromobilů myslí zcela vážně. A potvrzuje to svou novinkou SU7 Ultra, se kterou chce porazit produkční rekord Porsche. Tento model překvapuje i ty nejlepší jezdce svou technologickou úrovní. A renomovaným výrobcům nedá spát.

Technologie výroby propracovaná do posledního detailu

Pro výrobu karoserie uplatnilo Xiaomi to, že má vlastní vývojové kapacity v oblasti slévárenství i metalurgie. Díky tomu si mohl navrhnout v rámci svého jediného koncernu vlastní technologii tlakového lití včetně příslušné slitiny Titans Metali i gigantický lis pro formování materiálu za tepla Xiaomi Die-Cast T9100.

Nová okruhová verze je tady

Nyní Xiaomi představuje okruhovou variantu čtyřdveřového sedanu, který si myslí na pokoření rekordů na Severní smyčce Nürburgringu. SU7 Ultra bylo pro zajetí nejrychlejšího času mezi elektromobily na světoznámém přímo zkonstruováno. První snímky ukazují prototyp s masově upravenou karbonovou karoserií, kde samozřejmě nechybí nápadný splitter, spoiler, difuzor na zádi nebo průduchy v kapotě. Tyto vychytávky mají zajistit auto přítlak kolem 2 145 kg.

Srovnání s „běžným“ elektromobilem

Srdcem „obyčejného“ Xiaomi SU7 je trakční baterie typu CTB. Opět z vlastního vývoje. Míra integrace je 77,8%, která navýší měrný výkon o 24,4 %. Kapacita dosahuje až 150 kWh a dojezd kolem 1 200 km. Baterie jako taková má třívrstvý ochranný plášť s posílením ze spodní částí o dalších pět vrstev. Jednotlivé články jsou oboustranně chlazené vodou.

Výkon nejsilnějšího typu SU7 Ultra běžný model výrazně překračuje. Obsahuje hned trojici elektromotorů o výkonu 1 139 kW (1 548 koní). Hmotnost má závodní speciál (na elektromobil) pouhých 1 900 kg a z nuly se má na stovku dostat za 1,97 sekundy. Maximálku výrobce uvádí přes 350 km/h. Model bude obutý do lepivých pneumatik Pirelli P Zero a brzdovou soustavu od AP Racing.

Porazí Porsche Taycan Turbo GT?

Xiaomi chce se svým SU7 Ultra zajet nejrychlejší čas a porazit elektromobil Porsche Taycan Turbo GT. Ten má výkon 760 kW a 1 033 koní. Taycan drží rekordní čas 7:07.55 sekundy a chystaná produkční verze SU7 Ultra má velkou šanci, aby ji překonal. Nebo aby alespoň zajel v kategorii produkčních vozů rekordní čas v podkategorii čtyřdveřových vozů. S prototypem SU7 Ultra se Xiaomi chystá na Nürburgring už letos v říjnu.[1]