Společnost Xiaomi je na trhu známá především díky výrobě chytrých zařízení. Ale už brzy začne vyrábět svůj první elektromobil. Půjde o sedan SU7. Model slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy a dojezd až 800 km. Společnost také oznámila, že v budoucnu se chce stát jednou z předních světových automobilek.

Potvrzeno: Xiaomi jde stopou elektromobility

Společnost během prezentace Stride oficiálně odhalila svůj první elektromobil. Zatímco výroba automobilu od Apple zůstává v nedohlednu, společnost Xiaomi má s výrobou svých elektromobilů jasno. Jejich sedan s označením SU7 už má reálné tvary a potvrzeny jsou i konkrétní parametry.

Oficiální premiéru model zatím nemá, ale vůz už prošel homologací u čínského úřadu MIIT (Ministry of Industry and Information Technology). Díky čínskému úřadu, který část informací pravidelně zveřejňuje, a webu CarNewsChina už víme, že oficiální název vozu bude Xiaomi SU7, které nahrazuje pracovní kódové označení MS11. Podle Reuters má být označení zkratkou pro Speed Ultra a dostupný bude ve dvou verzích – základní a Max.

Základní verze SU7

Základní model Xiaomi SU7 bude vybaven jedním elektromobilem, který bude pohánět zadní kola. Maximální výkon elektromobilu bude 299 koní a 400 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,28 sekundy. Maximální rychlost je udávána na 210 km/h. Společnost vyzdvihuje schopnost zastavit ze 100 km/h na vzdálenost 35,5 metru.

Vylepšená verze SU7 Max

Vylepšená verze Xiaomi SU7 Max už v sobě ukrývá dvojici motorů přenášejících sílu na všechna čtyři kola. Nejvyšší výkon 673 koní a 838 Nm točivého momentu slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,78 sekundy. Maximální rychlost je u verze Max zakotvena na 265 km/h. Z rychlosti 100 km/h zastaví na vzdálenost 33,3 metru.

Parametry

Xiaomi sází na elegantní design, který je podtržen nízkou přídí, výraznými světlomety a vystouplými blatníky. Nechybí zapuštěné kliky, lakovaný difuzor v zadním nárazníku a spojená zadní světla. Celková délka vozu je 4 997 mm, šířka 1 963 mm a výška 1 455 mm. Rozvor je 3 000 mm. V podbězích budou 19- nebo 20palcová kola s pneumatikami 245/45 R19 nebo 245/40 R20. Finálně by měly být k dispozici tři verze – SU7, SU7 Pro a SU7 Max. Vyšší stupně výbavy by měly nabídnout aktivní spoiler umístěný pod zadním sklem.

Baterie Xiaomi SU7

Do elektromobilu SU7 by značka měla dodávat 800V baterii CATL s výškou pouhých 12 mm. Základní verze elektromobilu na jedno nabití urazí vzdálenost až 668 kilometrů. Vylepšená verze Max slibuje dojezd až 800 kilometrů. Zde se však bavíme o hodnotách podle čínského standardu CLTC. Hodnoty podle evropského standardu WLTP budou o něco nižší.

Model Max bude obsahovat baterii s kapacitou 101 kWh a možnost rychlonabíjení. Maximální výkon zatím společnost neuvedla. Při využití maximálního výkonu nabíjení by měl vůz ujet až 220 km po pěti minutách v elektrice a po 15 minutách by se měl dojezd navýšit až na 510 kilometrů.

Xiaomi má vlastní platformu

Společnost Xiaomi dále uvedla, že základem pro model SU7 je vlastní platforma označená Xiaomi Modena s použitím elektromotorů z vlastního vývoje Xiaomi HyperEngine. O bezpečí se starají čtyřpístkové brzdy Brembo. Dále má adaptivní aerodynamiku, kontroly stability Bosch, systémy ovládání brzd, adaptivní kontrolu náklonů v zatáčkách a mnoho dalších funkcí.[1]

Xiaomi SU7 autopilot: Moderní autopilot Xiaomi  (Foto: Mi)
Xiaomi SU7 autopilot: Moderní autopilot Xiaomi (Foto: Mi)

Možnost využití autopilota

Moderní technologie nezůstaly pozadu ani při vývoji autopilota. Systém asistence řízení Xiaomi Pilot si společnost vyvíjí zcela sama. Systém pracuje s daty z kamery s vysokým rozlišením, ultrasonického radaru, lidaru a spolupracuje s celou řadou dalších senzorů. Ve voze nechybí ani výkonná výpočetní technika a prediktivní funkce. Použití autopilota by nemělo být problémem ani v náročnějším prostředí.

Xiaomi SU7 interiér: Interiér Xiaomi SU7  (Foto: Mi)
Xiaomi SU7 interiér: Interiér Xiaomi SU7 (Foto: Mi)

Interiér odhalen pod rouškou tmavého pohledu

Interiér Xiaomi SU7 zatím zůstává zahalen pod tmavou rouškou. K dispozici jsou pouze tmavé pohledy na přístrojovou desku. Vůz by podle všeho měl dostat velký head-up displej nebo infotainment s vlastním operačním systémem HyperOS, který bude skvěle spolupracovat s ekosystémem Xiaomi včetně chytrých telefonů, a digitální přístrojový štít.

Xiaomi SU7 technologie (Foto: Mi)
Xiaomi SU7 technologie (Foto: Mi)

Výroba slibuje až 200 000 vozů ročně

Výrobu modelu Xiaomi SU7 bude zajišťovat pekingský závod čínské automobilky BYD a slibuje roční kapacitu až 200 000 vozů. Lei Jun, CEO společnosti Xiaomi, během prezentace oznámil plán společnosti. Ta se chce do 20 let dostat do top 5 světových značek.[2]