V Berlíně se začne vyrábět levná verze Tesly. Stane se přímým konkurentem nového Volkswagenu ID.2. Její cena vás určitě příjemně překvapí.

Elon Musk navštívil berlínskou gigafactory

Při návštěvě berlínské gigafactory Elon Musk oznámil, že právě v této továrně se bude vyrábět nový elektromobil Tesla. Půjde o model, který bude přímým konkurentem Volkswagenu ID.2 a stát bude něco okolo 600 000 Kč.

Tesla rozšiřuje svou nabídku elektromobilů

Neustálé zdokonalování světových automobilek v elektromobilitě tlačí Teslu k nekomfortním krokům. Je třeba začít vyrábět konkurenceschopné elektromobily, které své zákazníky potěší nejen novými technologiemi, ale také cenou.

Tesla v současnosti prodává hned čtveřici modelů. Jedná se o elektrický pick-up Cyber Truck, který co nevidět dorazí k prvním zámořským zákazníkům. Většina prodávaných modelů je zastoupených v modelu 3 a Y. Těch za prvních devět měsíců letošního roku prodala automobilka v počtu 1 278 169. U dražších modelů S a X se prodeje pohybovaly pod 46 tisíc prodaných kusů. Značka sice drtí konkurenci skvělým dojezdem svých elektromobilů, počtem vlastních dobíjecích stanic po celém světě a možností dobíjení přes 200 kW. Ale je třeba začít konkurovat i v nižší třídě elektromobilů. Za nižší pořizovací náklady.[1]

Konkurenční je pro Teslu automobilka BYD

I když Tesla patří k průkopníkům elektromobilů, dnes jí na paty šlape čínská automobilka BYD. Aby si svou pozici Američané před Číňany udrželi, plánují portfolio nabízených modelů rozšířit právě směrem dolů, k nižším třídám elektromobilů. Plánovaný vstupní model do této třídy bude soupeřit s Volkswagenem ID.2.

Nový vůz od Tesly by měl stát kolem 25 tisíc eur, v přepočtu tedy něco kolem 610 tisíc Kč. Pravděpodobně se bude jednat o malý hatchback (možná crossover), na jehož vývoji se v Tesle usilovně pracuje.

Výroba putuje do Evropy

Pro evropský trh bude tento model vznikat v dílně gigafactory nedaleko Berlína. Tuhle lokalitu si vybral sám Elon Musk a při nedávné návštěvě Německa své plány potvrdil. Dalším potenciálním kandidátem pro výrobu nového elektromobilu je Mexiko, kde je však továrna zatím v pouhých snech Muska. Zde povolení ke stavbě Tesla získá až v následujících týdnech.

Novinka ve výrobní technologii vás možná překvapí

Automobilka plánuje za relativně nízkou cenu, srovnatelnou se spalovacími vozy, nabídnout zákazníkům vůz s nejmodernějšími vlastnostmi a dlouhým dojezdem na jedno nabití. Toho chce automobilka dosáhnout díky inovativnímu procesu výroby.

Tesla používá velké karosářské díly, které urychlují a značně zlevňují vývoj i produkci. Do budoucna chystá tento systém ještě zlepšit díky moderním lisům, které pod vysokým tlakem 9 000 tun vyrobí karoserii takřka v jednom, maximálně dvou kusech proti současným několika stovkám jednotlivých dílů, které se následně musí složitě a zdlouhavě kompletovat k sobě.

Díky tomuto důmyslnému systému výroby by Tesla mohla nasadit opravdu nízké prodejní ceny, aniž by utrpěla na maržích. Dnes trvá vývoj jednoho vozu 36 až 48 měsíců. Tesla by to zvládla za pomoci této inovativní technologie za poloviční dobu.[2]

Máte zájem o elektromobil? Vyplatí se vám? V článku naleznete nejčastější argumenty pro a proti.