Přinášíme přehled nejlepších českých reklam. Vystoupily z řad tím, že byly nejsledovanější své doby, šokovaly, pohladily na duši nebo vsadily na vytříbený humor. Připomeňme si je.

Kofola

Zřejmě nejznámější reklamou na Kofolu je ta vánoční z prostředí lesa a se zlatým prasátkem. Nejen na televizních obrazovkách se objevuje každou zimu už od roku 2003. Autoři ztvárnili téma jednoduše a úderně, a to pomocí nevtíravého humoru. Ani kultovní hláška „Když ji miluješ, není co řešit.“ ve spotu nechybí. Tatínka ztvárnil herec Josef Polášek a holčičku Sandra Flemrová. Aneb Užijte si ty pravé české Vánoce se vším všudy.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

Kofola (Foto: Youtube.com)
Kofola (Foto: Youtube.com)

Tatínek: „A když to vydržíš až do večera – nepapat, tak uvidíš zlatý prasátko.“
Holčička: „A tati?“
Tatínek: „No?“
Holčička: „A bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?“
Tatínek: „Musíš vydržet a budou i zuby.“
Holčička: „Nene, já nemusim, já už ho vidim!“

Kofola – Cirkulka (Foto: Youtube.com)
Kofola – Cirkulka (Foto: Youtube.com)

Holčičce byly v době natáčení 3 roky a po 20 letech se v reklamě na Kofolu objevila znovu! Tentokrát šlo o propagaci projektu Cirkulka, který je zaměřený na recyklaci vratných skleněných lahví.

Centrum.cz

V roce 2003 vznikla i další výrazná reklama, která zasáhla obrovskou řadu lidí. Spot byl totiž založen na nedorozumění v čínské restauraci, kdy je ženě naservírován její milovaný pes – Bobík. Zajímavostí je, že reklama dle mediálních odborníků ve výsledku velký úspěch nezaznamenala. Značka byla zastíněna právě vysokou mírou kreativity. Avšak odvážná zápletka, na jejíž účet se poté řada lidí bavila v reálném životě nejen při návštěvě hospod, se vryla svojí kontroverzností do našich pamětí.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

Centrum.cz (Foto: Youtube.com)
Centrum.cz (Foto: Youtube.com)

Dáma: „Postaráte se mně o Bobíka?“
Číňan: „Bóbika!“

Bóbika (Foto: Zaparkorun.cz)
Bóbika (Foto: Zaparkorun.cz)

Povlečení s Bobíkem

Je libo povlečení s francouzským buldočkem?

Velkopopovický Kozel

Reklama na pivo, která vznikla v roce 1996 pod názvem Divnej vrchní, se stala reklamním spotem desetiletí – prvních 10 let samostatné České republiky. Později byla kampaň rozšířena o další díl, Divná vrchní. Reklama měla pozitivní vliv na spontánní znalost značky a na samotný prodej piva. Slogan je jednoduše zapamatovatelný a koresponduje s vizuálem spotu: Velkopopovický Kozel – pivo přímo od kozla.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

Kozel (Foto: Youtube.com)
Kozel (Foto: Youtube.com)

První štamgast: „Jaký dneska je?“
Druhý štamgast: „Jako křen! Jenom ten vrchní je takovej divnej.“
První štamgast: „Divnej von je, ale pivo točí nejlepší.“
Druhý štamgast: „Jo, pivo je skvělý. Ale ten vrchní…“
Třetí štamgast: „Je takovej divnej.“

Velkopopovický Kozel – pivo přímo od kozla.

AntiRezin

Reklamní spot režírovaný Milanem Šteindlerem zpracoval tematiku s tchyní, a to s nádechem víc než mírného cynismu. Reklama ale působí nadneseně a hodila by se do České sody, na které se spolupodílel právě i Šteindler. Závěrečná hláška zlidověla a i díky ní patří spot k nejoblíbenějším v moderní historii. Avšak právě závěrečná formulace se nelíbila mnohým seniorům a dokonce se stala předmětem řešení komise Rady pro reklamu. Ta podnět zamítla, ale došlo na udělení anticeny od České alzheimerovské společnosti.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

AntiRezin (Foto: Youtube.com)
AntiRezin (Foto: Youtube.com)

Tchyně: „A Jaroslave, proč jsi to nenatřel modrou? Přece jsem říkala, že by se mi to líbilo modrou.“
Natěrač: „My jsme si s Věrkou říkali, že to takhle bude lepší.“
Tchyně: „Jaroslave, až to budeš natírat příště, musíš to vzít modrou! Příště…“
Natěrač: „Maminko! Až to budu natírat příště, vy už tady nebudete.“

AntiRezin – chytrá barva žije nejdéle.

BESIP

Úspěšná reklamní kampaň „Nemyslíš, zaplatíš!“ představila několik dílů upozorňujících na potenciální rizika v dopravě. Reklamy vznikly pod záštitou BESIP, oddělení Ministerstva dopravy. Jde o subjekt koordinující bezpečnost na silnicích a prostřednictvím série televizních spotů bylo na téma působivě upozorněno. Každá reklama vygraduje v odrazující závěr, tedy výborně funguje. K nejsilnějším příběhům patří právě příběh matky s novorozencem.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

BESIP (Foto: Youtube.com)
BESIP (Foto: Youtube.com)

Řidič: „Nechceš ji dát do sedačky?“
Matka: „Dyť je to skoro za rohem.“

Při srážce nemáte šanci dítě v rukou udržet.
Jste připravení zaplatit i tuhle cenu?
Nemyslíš? Zaplatíš!

T-Mobile

Spot s Vojtou Kotkem a Lukášem Pavláskem také přinesl kýžený úspěch. Přitáhl pozornost a dočkal se menších ocenění. Název Srážka s prasetem odkazuje na model ČZ 175, který potřebuje dolít benzín. Přátelskou atmosféru ale naruší silniční kontrola.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

T-Mobile (Foto: Youtube.com)
T-Mobile (Foto: Youtube.com)

Řidič 1: „Pěkný prase! Ale hladový, co?“
Řidič 2: „To víš… taky ho nešetřim.“

Řidič 2: „Co blbneš, patříš k nám, ne?“
Řidič 1: „Jasná věc!“
Řidič 2: „Tak voroštuj čuníka a frčíme!“

Řidič 1: „Asi jinej gang, co?“

Kdo patří k nám, má se vždycky líp.
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny telefonů.
A napořád.

Vodafone

Vánocemi jsme začali, Vánocemi i skončíme. Vodafone ve své vánoční reklamní kampani v roce 2006 vsadil na Petra Čtvrtníčka. A ačkoliv neobstála v hodnocení pro udílení cen, stala se virálním a tím pádem úspěšným počinem. Dotkla se laciných vánočních kýčů – soby zde ztělesňují drobné čivavy s umělým parožím. Motivy reklamy později využil Pavel Bém v rámci své předvolební kampaně.

Reklama je ke zhlédnutí na YouTube.

Vodafone (Foto: Youtube.com)
Vodafone (Foto: Youtube.com)

„Ano, mohli jsme pro vás natočit normální vánoční reklamu. A krásnou. Umělý sníh, falešní sobi. A potom nějaká ta vábnička pro nové zákazníky. Jenomže my jsme řekli: ne. Žádné návnady, a když dárky, tak pro všechny. O těchto Vánocích dostanou noví, ale i stávající zákazníci Vodafone víkendové esemesky zdarma.“