Milovníci dieselů se na elektromobily jen těžko navnadí. Proto jsme pro vás připravili seznam nejspolehlivějších, nejvýkonnějších a nejúspornějších dieselů současnosti.

Diesely pod kapotou ještě nevymřely

Diesely buď milujete nebo ne. Do srdcí se vryly těm, kteří chtějí jezdit s nízkou spotřebou a zároveň touží po spolehlivosti. I když po nastartování vydávají zvuky jako traktor a celé auto se chvěje jako při zimnici. Ani dnes se bohužel na trhu nenajde diesel, který by se svým jemným předením spletl s benzinem. A dokonce nenajdete ani motor, který by se svými absolutními a relativními výkony dostal na úroveň benzinových motorů. Přitom jsou na tom v poměru spotřeba a výkon pořád mnohem lépe.

Slabé dieselové motory najdete jen stěží. Zvyšuje se výkon i obsah a na trh se dostávají diesely s několika turbodmychadly. Pro určité modely vozů jsou nejlepší volbou. Podívejme se na nejsilnější dieselová srdce, která jsou na evropském trhu více než zajímavá.

Prodloužení životnosti

Těmito triky výrazně prodloužíte životnost motoru.

Mercedes-Benz C 250 CDI

Mercedes třídy C pod kapotou schovává čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,1 litru a výkonem 204 koní. Nabízí 97 koní na litr. Staré atmosférické varianty dokázaly jezdit statisíce kilometrů bez jediné poruchy. Jak na tom budou tyto diesely, to ukáže čas.

BMW 640d

Pokud si libujete v počtu válců, potěší vás tento řadový šestiválec. Sílu má 313 koní a 630 Nm. Automobilka BMW tento motor dává do několika modelů, například do šestkové řady, modelu X5 s označením 35d, pětkové řady a SUV X3 a X4. Dříve jsme mohli z čísel číst objem motoru, ale dnes už tomu tak není. A nemění se ani nic na tom, že tento šestiválec nabídne 104 koní na litr. Díky své síle a spolehlivému chodu patří k vrcholu dynamiky, spotřeby a kultivovanosti.  

BMW M550d

Dalším dieselovým motorem, který stojí za zmínku, je BMW M550d s modrým emblémem M Performance. Na kola přenáší sílu 381 koní a 740 Nm. Je to díky šesti válcům a třem turbodmychadlům. Trochu vás možná pobaví spotřeba, která se při dravé jízdě klidně přikloní k hranici 30 litrů nafty na 100 km.[1]

BMW 325d - 109 koní na litr

A u BMW ještě chvíli zůstaneme. Za zmínku totiž stojí ještě tento dvoulitr s označením 25d, který najdete například v řadě 3 a 5. Nafťák má 109 koní na litr, tedy celkem 218. Motor těchto čísel dosahuje především díky dvěma turbodmychadlům. I spotřeba vypadá na papíře více než slibně. Kombinovanou výrobce udává 4,9 litru. Ale jak to tak bývá, realita je vždy trochu jiná. Přesto je to jeden z nejefektivnějších dieselových motorů současnosti.

Flexibilní operativní leasing

Operativní leasing je nejsnadnější cesta k luxusnímu autu. Podívejte se na nabídku.

Audi A7 3,0 BiTDI Competition

Často používaný přeplňovaný třílitrový diesel má v sobě 320 koní, ale lepší varianta A7 Competition v sobě ukrývá dokonce 326 koní. Tento motor patří k nejvýkonnějším dieselům současnosti. Při overboostu je schopen výkonu 346 koní.

Volvo V40 D4 Drive-E

Přeplňovaný naftový dvoulitr od švédského výrobce Volvo nabídne ve své nejsilnější verzi 190 koní. To znamená 95 koní na litr objemu. Kompresní poměr a vysoký spalovací tlak je samozřejmostí. A s nimi samozřejmě i nízká spotřeba. Ale na papírová čísla se při běžném provozu dostanete jen stěží. Zejména tehdy, pokud budete potenciál motoru využívat častěji.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Japonské CR-V nabízí pod kapotou diesel o výkonu 160 koní a objemu 1,6 litru. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 5 litrů na sto.

Opel Astra 2,0 CDTI BiTurbo

Pokud chcete mít pod kapotou rychlý traktor, pak pro vás bude nejsilnější dvoulitrový diesel od Opelu tou správnou volbou. Výrobce ho dává do Astry a skvěle se v tomto modelu osvědčil. Zvládne jakékoliv otáčky.

Volkswagen Passat 2,0 BiTDI

Naftové dvoulitrové TDI instalované do Volkswagenu Passat B8 přenáší na kola sílu 240 koní. To znamená 120 koní na litr. Do těžkopádného Passatu s náhonem na všechna kola a povinnému automatu je to dobrá volba.