Spotřebitelé ve Spojeném království, kteří nakupují prostřednictvím platforem fungujících v modelu přímé distribuce (z továrny přímo ke spotřebiteli), jako je Temu, mohou ročně ušetřit asi 85 tisíc Kč. Úspory vyplývají z menšího počtu prostředníků v dodavatelském řetězci – uvádí to studie renomované poradenské firmy CEBR.

Společnost CEBR – na objednávku Temu – analyzovala vliv různých distribučních kanálů na ceny koše základních produktů pro britské domácnosti. Výzkum ukazuje, že Temu, které funguje v modelu přímé distribuce z továren (Direct Distribution Channel) s menším počtem prostředníků a vyšší efektivitou dodavatelského řetězce, umožňuje spotřebitelům nabízet produkty za výrazně nižší ceny než konkurence, která využívá tradiční model IDC (nepřímý distribuční kanál).

Rozdíl mezi modely: Direct Distribution Channel (z továrny ke spotřebiteli) a Indirect Distribution Channel (více zprostředkovatelů). (Foto: Temu)
Rozdíl mezi modely: Direct Distribution Channel (z továrny ke spotřebiteli) a Indirect Distribution Channel (více zprostředkovatelů). (Foto: Temu)

Téměř 6000 Kč úspor měsíčně

Britské domácnosti se stále potýkají s dopady vyšších životních nákladů. Analýza společnosti CEBR ukázala, že spotřebitelé, kteří nakupují na platformách fungujících v modelu z továrny ke spotřebiteli, jako je Temu, mohou ročně ušetřit až asi 85 tisíc Kč (2 961 liber). To představuje až 11 % průměrného ročního příjmu ve Spojeném království.

Studie také ukázala, že nákup na platformách fungujících v modelu „z továrny ke spotřebiteli“:

  • V průměrném měsíci mohou spotřebitelé ušetřit více než 7 000 Kč (247 liber – 46 % celkových měsíčních výdajů v zkoumaných kategoriích).
  • Spotřebitelé mohou ušetřit více než 2 000 Kč (79 liber) měsíčně na oblečení (48 % celkových měsíčních výdajů v této kategorii).
  • Lze ušetřit více než 1 000 Kč (39 liber) měsíčně v kategorii: rekreační potřeby, zahrada a domácí zvířata (48 % celkových měsíčních výdajů v této kategorii).

Tabulka zobrazující úspory spotřebitelů podle hlavních nákupních kategorií (Foto: Temu)
Tabulka zobrazující úspory spotřebitelů podle hlavních nákupních kategorií (Foto: Temu)

„Analyzováním výdajových vzorců spotřebitelů a porovnáním cen na různých platformách jsme zjistili, že britské domácnosti by mohly ušetřit téměř 3 000 liber ročně při nakupování na platformách využívajících přímé distribuční kanály,“ vysvětlila Nina Skero, generální ředitelka CEBR.

„Přístup k cenově dostupnému, kvalitnímu zboží by neměl být privilegiem. Spolupracujeme s předními světovými výrobci a snižujeme zbytečné náklady, abychom takové produkty zpřístupnili všem,“ uvedl mluvčí společnosti Temu. „Doufáme, že co nejvíce lidí bude moci těžit z těchto výhod a žít lépe bez finančních omezení díky produktům, které potřebují a chtějí,“ dodal.

Další výhody pro výrobce a dovozní cla

Agentura CEBR také analyzovala výhody pro prodejce nabízející své produkty na platformě Temu. Díky interakci se spotřebiteli prostřednictvím platformy Temu získali prodejci a výrobci lepší pochopení preferencí spotřebitelů a poptávky po jednotlivých produktech. To jim zase pomohlo lépe uspokojit potřeby kupujících a vyhnout se nadměrným zásobám, tedy i zbytečným nákladům na skladování.

Výsledky výzkumu rovněž ukázaly, že struktura dovozních cel ve Spojeném království nemůže vysvětlit většinu cenových rozdílů mezi společnostmi využívajícími tradiční prodejní modely a těmi, které operují v modelu z továrny ke spotřebiteli, jako je Temu.

„Jak se online nakupování dynamicky rozvíjí a stává se stále populárnější volbou spotřebitelů, efektivní prodejní kanály hrají klíčovou roli. CEBR spolupracoval s Temu, aby prozkoumal, jak mohou britští spotřebitelé těžit z nakupování na platformách, které jim poskytují přímý přístup k výrobcům,“ uvedla Nina Skero, generální ředitelka CEBR.